Przedszkole nr 261 "Pod dębami"

WYPRAWKA 3 LATKA I CENNE WSKAZÓWKI

                                                                       

                                                                                                    KOCHANI RODZICE 

                Debiut w przedszkolu to niełatwa sprawa! Malucha czekają poważne zmiany w życiu, często trudne do zaakceptowania. Ale to, co nowe, wcale nie musi być niedobre. Do trudnych sytuacji trzeba po prostu dziecko przygotować.

Dziecku, Rodzicom i sobie życzymy, aby ten pierwszy krok do samodzielności łączył się z miłymi przeżyciami.

                  CO DO PRZEDSZKOLA?

  • luźne i wygodne, niekrępujące ruchów dziecka ubranie, ważniejsza wygoda od elegancji  wink
  • buty wyjściowe łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy”
  • kapcie na gumowej podeszwie - najlepiej na rzepy  ( podpisane inicjałami dziecka )
  • bluza, kurtka z suwakiem, który łatwo się zapina ,
  •  ubrania z rozciągliwymi dekoltami
  •  Podpisany worek (materiałowy, który zostanie w szatni) wyposażony w ubrania zgodne z aktualną pora roku :
  • 3-4 pary majtek,
  • skarpetki /rajstopy,
  • spodenki/ spodnie/legginsy na zmianę (gdyby zdarzyła się wpadka)
  • T-shirt / z krótkim i długim rękawem  do przebrania (gdy przy zupie zadrży ręka)
  • bluza/sweterek na ewentualną zmianę pogody
  •  piżama wciągana przez głowę – podpisana
  • mała  poduszeczka, kołderka /śpiworek lub kocyk (podpisane)
  • biżuteria: pozostaje w domu smile
  •  pokrowiec na śpiworek lub duża poszewka od poduszki (również podpisane) – będą służyły Państwu do transportu pościeli na wypadek „wpadki” lub do zabrania na koniec miesiąca, żeby odświeżyć .
  • mała, ulubiona maskotka do przytulania ( taka, która zostaje w przedszkolu, schowana  razem z pościelą zawsze czeka na swojego milusińskiego )
  • mokre chusteczki
  • chusteczki  higieniczne – 2 sztuki (duże paczki)
  •  wyprawka plastyczna zostanie omówiona na zebraniu z rodzicami - prawdopodobnie na początku września

Dobrym pomysłem jest wspólne z dzieckiem kompletowanie wyprawki  przedszkolnej (wspólne zakupy, samodzielny wybór koloru  czy grafiki na ubraniu sprawia, że dziecko czuje się bezpieczniej)

 

Jak podpisywać rzeczy dziecka do przedszkola?

Wszystkie ubranka na wszywkach i metkach lub po prostu bezpośrednio na materiale można oznaczyć inicjałami albo imieniem i pierwszą literą nazwiska dziecka. Naklejki lub rysunki może są miłe dla malucha, ale nie zawsze pomogą szybko i prawidłowo zidentyfikować paniom daną rzecz.

Do oznaczania rzeczy dziecka najlepiej nadają się specjalne niezmywalne markery: do tkanin oraz permanentny – do pisania po śliskiej powierzchni. Wszelkie inne metody są bardzo pracochłonne, nietrwałe lub zbyt drogie.

Powyższe uwagi wypływają  z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi oraz troski o dzieci oraz  dbania o ich bezpieczeństwo. 

Mamy nadzieję, że będą one dla Państwa pomocne .

DZIECKO JEST GOTOWE DO PRZEDSZKOLA, GDY:

  •  zostaje na trochę bez rodziców
  • potrafi  się ubrać i rozebrać (jeszcze nie całkiem samodzielnie)
  •  pamięta o swoich potrzebach fizjologicznych ( nie nosi pieluchy)
  • umie umyć ręce i twarz (czasami ktoś mu pomaga).
  • samodzielnie spożywa posiłki (chociaż nie robi tego szybko)
  •  mówi o swoich potrzebach
  •  wie, jak się nazywa   

                                 

KTO NAJTROSKLIWIEJ  ZAJMIE  SIĘ  DZIECKIEM?

Nauczyciele – pani Danusia, pani Karolina i Pani Dyrektor

Pomoc nauczyciela – pani Ela

Pracownik obsługi - pani Alesia

I oczywiście cały pozostały personel przedszkola.

 

W trakcie rozmów z Rodzicami dziecko powinno dowiedzieć się i zapamiętać:

  •  każde wyjście z sali musi być uzgodnione z osobą dorosłą (wyjście do toalety, mycie rąk,  itp.)
  • po skończonej zabawie należy najpierw odłożyć zabawki na miejsce a dopiero później sięgać po inne
  •  teren dla maluszków w ogrodzie przedszkolnym ma swoje granice i nie wolno oddalać się poza te granice
  •  bawić należy się tak, aby innym dzieciom było również miło i przyjemnie

Kilka dobrych rad dla Rodziców z artykułu  p.t.: „Trzylatek w przedszkolu”

  • odstawiamy wózki, kubki niekapki, miksowane jedzenie, pampersy
  • rytm dnia dostosowujemy do przedszkola – w domu wcześniej wstajemy itd.
  • nie przedłużamy pożegnania w szatni - pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź, nie wychodzimy bez pożegnania !
  • nie zostawiamy w szatni, w półce czy kieszeni  słodyczy i innych drobnych rzeczy
  • nie zabieramy dziecka do domu, kiedy płacze w przedszkolu  przy rozstaniu- jeśli zrobią to Państwo choć raz, dziecko będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić
  • przez pierwsze dni w miarę możliwości odbierajmy  dziecko wcześniej i stopniowo wydłużajmy czas pobytu
  • dotrzymujmy słowa – jeśli obiecujemy dziecku, że przyjdziemy po obiadku, to tak uczyńmy. Dla dziecka ostatni kęsek kotlecika jest sygnałem, że mama/tata już czekają laughing
  • nie obiecujmy: „Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz”, kiedy będziemy odbierać dziecko można  dać mu maleńki prezent - niespodziankę, ale nie może to być forma przekupywania
  • nie wypytujmy dziecka o szczegóły związane z pobytem w ciągu dnia w przedszkolu, poczekajmy aż samo nabierze ochoty aby  o wszystkim opowiedzieć
  • czasami lepiej jest, gdy dziecko do przedszkola odprowadza tata embarassed gdyż  rozstania z tatą są w niektórych przypadkach mniej bolesne
  • wielokrotnie zapewniajmy dziecko, że na pewno zostanie odebrane z przedszkola (przez któregokolwiek z rodziców czy kogoś bliskiego)
  • żegnajmy i witajmy  swoje dziecko zawsze z uśmiechem ( nie płaczmy przy dziecku cry) . To napawa optymizmem i daje poczucie bezpieczeństwa, że wszystko jest w porządku.                      

                                                                                                                                              Dziękujemy i do zobaczenia