Przedszkole nr 261 "Pod dębami"

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Ramowy rozkład dnia

 

7.00 - 8.50   Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie  sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.50 -  9.00   Przygotowanie do śniadania czynności higieniczno-samoobsługowe.

9.00 – 9. 15  ŚNIADANIE.  Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturowych oraz dbałości o zdrowie.

9.15– 9.45  I Realizacja zajęć edukacyjno- wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

 9.45 – 10.00   Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, gry i zabawy ruchowe.

  1. 00– 10.30 II Realizacja zajęć  edukacyjnych  w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

10.30 – 11.15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane  i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych konstrukcyjno-technicznych , wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne.

 11.15 – 11.30 Przygotowania do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne.

11.30 – 12.00 OBIAD I DANIE.  Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

12.00 – 13.30  Zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.

( 4,5,6latki)  Zabawy edukacyjne, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, utrwalanie piosenek i wierszy oraz zdobytych wiadomości, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu, ćwiczenia mowy, artykulacyjne , oddechowe itp.

13.30 – 14.00  OBIAD II DANIE. Czynności samoobsługowe, porządkowo- higieniczne.

14.00 – 15.00   Zabawy i gry dydaktyczne , stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna

15.00 – 15.30 PODWIECZOREK. Wpajanie zasad dobrego wychowania , wyrabianie nawyków higieniczno- kulturowych.

15.30 – 17.00  Zabawy inspirowane przez dzieci,  zajęcia w małych zespołach,  tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, porządkowanie sali, zabawy w ogrodzie, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.