Przedszkole nr 261 "Pod dębami"
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
- 07:30–8:50 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy spontaniczne, swobodne, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, czynności opiekuńcze, , zabawy ruchowo- muzyczne, ćwiczenia poranne.
- 08:50–9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe,
- 9:00–9:30 Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
- 09:30–10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 10:00–10:30 Gry i zabawy ruchowe, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
- 10:30–11:00 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 11:00–12:15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
- 12:15–12:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
- 12:30–13:00 Obiad – I i II danie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
- 13.00-13.30 Kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.
- 13:30- 14.20 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie.
- 13:30–14:20 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy dowolne.
- 14.20- 14.30 Przygotowanie do podwieczorku.
- 14.30-15.00 Podwieczorek - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
- 15.00–16.30 Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.